Тъй-като при развилата се пандемия доведе до работа тип хоум офис и повечето фирма нямат намерение да прекъсват това си начинания т.е че дистанционната работа за много фирми ще се превръща в приоритет и фирмена политика. Правителството заедно със синдикатите обмисля да въведа законодателни промени именно при работата във вкъщи. Една от промените е именно и трудовата злополука в домашна среда.
Така например ще се изисква да се въведат допълнителни правила на работното място, които да бъдат записани в трудовия договор. Например това могат да бъдат – как да се осигури светлината на работното място, нивото на техническо оборудване, профилактични прегледи на служителите, регламентирани почивки при работа с екран. Да се определят разходите за консумативи дали да бъдат за сметка на работника или работодателя, а така също режийни разходи които се използват по време на работа като – ток, вода, парно, телефон и тн.т..
Адв. Лилия Петкова, съдружник в Адвокатско дружество „Куюмджиева и Витлиемов“, отбелязва, че дистанционната форма на работа се въвежда при съгласие между двете страни. Заради пандемията от COVID-19 обаче, се дава възможност работодателят едностранно да поиска това и подобно право той има само докато е обявено извънредно положение.
Темата започва да става все по актуална. Всички промени свързани с работа от вкъщи трябва да бъдат описани в трудовия договор на служителя. Така също да се регламентира и дали работата задължително ще се извършва на територията на България или извън нея. Как ще регламентира защитата на личните данни, когато няма пряк контакт със служителя. Определяне на максималния брой часове за отдалечена работа заложени в трудовия договор. Как трябва да се регулира извънаредния и нощен труд при дистанционната и хоум офис работа.
Така, че очаквам доста промени в тази насока в
трудовото законодателство!
Няма коментари:
Публикуване на коментар